اینسایت اینستاگرام

اینسایت (Insight) اینستاگرام

 

 

در مقالات قبلی سایت اینستاگلد در مورد اینستاگرام اینسایت (Insight) و مزایای آن برای شما توضیح داده‌ایم، هر نوع کسب و کاری که در نظر دارید باید دارای انواع تحلیل‌ها در مورد مشتری، محصول و … باشد. پیج بیزینس اینستاگرام نیز باید دارای تحلیلگری فوق‌العاده باشد تا بتواند به طور برنامه‌ریزی‌شده به کار خود ادامه دهد. ناگفته نماند که اینسایت اینستاگرام فقط در اپلیکیشن موبایلی اینستاگرام وجود دارد.

به همین دلیل است که امکان تحلیلگر اینستاگرام یا اینسایت به این شبکه اجتماعی اضافه شده است. جای خوشحالی است که اخیراً تغییرات بسیاری بر روی این امکان انجام داده‌اند که به‌جرئت می‌توان گفت اطلاعات کامل و جامعی از پیجشان در اختیار کاربران قرار می‌دهد.



ویژگی‌های اینسایت (Insight) اینستاگرام:

اینسایت یا تحلیلگر اینستاگرام فقط بر روی پروفایل تجاری اینستاگرام قابل استفاده است.

  • تعداد دفعات دیده شدن پست‌های پیج به تفکیک قابل آمارگری می‌باشد.
  • عدد فالوورهایی که پست شما را ذخیره نموده‌اند نیز در این امکان قابل دریافت است.
  • تحلیلگر اینستاگرام می‌تواند عدد کامنت‌هایی که یک پست شما دریافت کرده به شما نشان دهد.
  • این‌که چه زمانی فالوورهایتان آنلاین شده‌اند نیز قابل تحلیلگری است. البته اگر بر روی دکمه (see more) کلیک نمایید، اطلاعات بیشتری از فالوورهایتان به دست می‌آورید. این اطلاعات می‌تواند شامل سن و جنسیت فالوورها، کشور و شهرشان، ساعت و روز آنلاین شدنشان باشد.
  • تحلیلگر اینستاگرام تعداد فالوورهایی که هر پست در پیج شما را لایک کرده‌اند، نشان می‌دهد.
  • تعداد اکانت‌هایی که پست شما را ملاحظه نموده‌اند قابل شمارش است.
  • و …

ویژگی‌های فوق به شما کمک می‌کند که بتوانید پست‌هایتان را مدیریت کنید. مثلاً بدانید در چه زمانی چه پست‌هایی برای چه رنج سنی قرار دهید.

بیشتر بخوانید: اینستاگرام برای تبلیغ برند

چطور از اینسایت اینستاگرام استفاده کنیم؟

در بخش‌های قبلی سایت اینستاگلد، ایجاد حساب کاربری تجاری اینستاگرام را آموزش دادیم (چطور پروفایل تجاری اینستاگرام ایجاد کنیم). حال بقیه مسیر را برای تحلیلگری پیج اینستاگرام آموزش می‌دهیم.

پس از ایجاد حساب تجاری، در کنار دکمه تنظیمات، دکمه Insight قابل‌دسترسی است. این دکمه شبیه نمودار ستونی طراحی شده و به راحتی دیده می‌شود.

پس از آنکه به صفحه اصلی پروفایلتان مراجعه نمودید، پست موردنظر را انتخاب کنید. در قسمت پایین پست گزینه‌ای با عنوان view insights وجود دارد. با کلیک بر روی این گزینه، نیم‌صفحه‌ای باز می‌شود که با بالا کشیدن آن می‌توانید اطلاعات کاملی دریافت کنید.

 

چه اطلاعاتی اینسایت اینستاگرام به شما می‌دهد؟

با دانستن اصطلاحات این بخش می‌توانید به نوع اطلاعاتی که تحلیلگر اینستاگرام به شما می‌دهد آگاه شوید.

Engagement: فالوورهایی که برای پست شما کامنت گذاشته‌اند، لایک یا ذخیره کردند.

Likes: عدد فالوورهایی که پست شما را لایک نموده‌اند.

Reach: کل فالوورهایی که پست شما را دیده‌اند را به عدد نشان می دهند.

Saved: فالوورهایی که هر پست را ذخیره کردند را تعدادشان نشان می دهند.

Views: عدد بازدید یک ویدئو نیز در تحلیلگر اینستاگرام را به شما نشان می دهند.

Comments: تعداد کامنت‌های یک پست.

Impressions: کل دفعات ویو یک پست.

نتیجه:

با امکان اینسایت شما می‌توانید نتایج آماری پروفایل تجاری اینستاگرام خود را به‌درستی تحلیل نمایید. چنانچه از این تحلیل‌ها به‌درستی استفاده نمایید، قادر خواهید بود پست‌های مناسب را در پیج خود بگنجانید.

درباره‌ی instagold

از نوجوانی به نوشتن علاقه داشتم و دفترهایی برای نوشتن خاطرات و داستان های خیالی خودم دارم، از طرفی به دیجیتال مارکتینگ هم علاقه دارم و همیشه در این زمینه مطالعه می کنم و چیزهایی که یاد می گیرم را با همه به اشتراک می دارم تا در کسب و کارشان از آن ها استفاده کنند. بعد از فارغ التحصیلی ام در رشته مهندسی هوافضا به صورت خیلی اتفاقی با اینستاگرام آشنا شدم و تصمیم گرفتم در این زمینه فعالیت کنم و در راه علاقه ام قدم بردارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *