شروع در اینستاگرام

چگونه بازاریابی اینستاگرام را آغاز کنیم؟

 

 

این شبکه اجتماعی قدرت تعامل کسب و کارها را افزایش می دهد و با نمایش خلاقانه تصاویر محصولات و پیاده سازی هشتگ ها می تواند موجب افزایش فروش نیز شود. با بیش از 400 میلیون کاربر فعال، می توان اینستاگرام را یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی دانست که شروع در اینستاگرام بر اساس به اشتراک گذاری تصاویر است. پینترست با 260 میلیون کاربر در رتبه بعدی قرار گرفت. اگر تا به حال بازاریابی اینستاگرام را تجربه نکرده اید، هم اکنون زمان شروع است:


شروع در اینستاگرام


1. شروع در اینستاگرام یعنی ساختن یک پروفایل خیره کننده در اینستاگرام

پروفایل های اینستاگرام محدودیت دارند. این پروفایل ها محدود به 151 کاراکتر هستند و به وسیله موتورهای جستجو نمایش مب دهند. تمامی پُست های شما را تصویر ها تشکیل می دهند. از این رو، لازم است از تصاویر با وضوح بالا برای جلب توجه مخاطبان و ایجاد تعامل با آن ها استفاده کنید. این تصاویر می توانند در ارتباط با مشتریان، محصولات و کالا ها و غیره … باشند که لازم است دارای پیامی روشن باشند که در این صورت برای مخاطبین هدف دارای اهمیت خواهد بود.

یک مطلب برای تصاویر در نظر بگیرید که برند شما را به خوبی نمایش دهد.

از محصولات و خدمات خود در هر تصویر به گونه ای استفاده کنید که مخاطبین را علاقمند کند.

 

2. برای شروع در اینستاگرام در اینستاگرام به پیداکردن مخاطبان بپردازید.

هشتگ ها نیروی حیاتی در اینستاگرام محسوب می شوند. بهتر است که شما از قبل بدانید مشتریانتان بیشتر از چه هشتگ هائی استفاده می کنند. فراگیری این موضوع که مخاطبان شما چگونه در ارتباط با محصولات و یا صنعت شما صحبت می کنند، بسیار مهم است. همچنین درک این موضوع که رقیبان شما چطور در این پلاتفرم، گام های موفقیت را برمیدارند نیز نکته ای کلیدی است.

شما می توانید هشتگ های مرتبط را بیابید و کاربرانی را که در حال حاضر درگیر برند یا محصولات شما هستند را دنبال کنید. همچنین کسی که دنبال کنندگان فراوانی دارند و به طور منظم به تعامل در اینستاگرام می پردازند هم گزینه های مناسبی به نظر می آیند.

 

3. در اینستاگرام فعالیت کنید

مطالعات شرکت Forrester اینستاگرام را به عنوان “سلطان تعاملات اجتماعی” معرفی کرده است و آن را مکانی می داند که تمام افراد به سمت آن جذب می شوند. یافته های این مطالعات نشان می دهد که نام های تجاری برتر در اینستاگرام میزان مشارکت 5.21 درصدی برای هر دنبال کننده را به همراه خواهد داشت. این بدان معناست که دنبال کنندگان اینستاگرام 68 برابر فیسبوک و 130 برابر توئیتر به فعالیت و تعامل خواهند داشت.

اینستاگرام مخاطبان شما را به ارسال سوالات خدمات مشتریان و یا پرسش هائی در ارتباط با محصولات تشویق می کند که در نهایت با دریافت پاسخی از جانب شما دنبال می شود.

می توانید تصاویر “با تشکر از خرید شما” برای مشتریانی که خرید کرده اند ، بفرستید.

لازم است به حریم خصوصی کاربرانتان احترام بگذارید و از این تاکتیک به اعتدال استفاده کنید تا شما را به عنوان یک اسپمر ارزیابی نکنند.

 

4. ساخت ویدئو در اینستاگرام

ویدئوهای اینستاگرام گزینه محبوبی برای نام های تجاری شما به شمار می آیند چرا که قادرند به طور خلاقانه داستانی را به تصویر بکشند. به علاوه، ویدئو ها می توانند بیش از پست های نوشته، لینک های ورودی تولید کنند.

در صفحات مختلف با لایک ها و کامنت های خود مشارکت چشمگیری داشته باشید.

  • از علامت @می توانید کامنت خود را به صاحب پُست و یا دیگر نظردهندگان اعلام کنید. می توانید افراد دیگر را در صفحه خود به مشارکت دعوت کنید:
  • در پست خود سوالاتی قرار دهید که افراد را به گذاشتن کامنت تشویق شوند.
  • به همه کامنت ها پاسخ دهید و در ابتدا با درج علامت @نام نظردهنده را قید کنید.

 

5. از اینستاگرام به عنوان وسیله ای برای شبکه های اجتماعی دیگر خود استفاده کنید.

یکی از بهترین امکانات اینستاگرام امکان لینک شدن به به فیسبوک است که به موجب آن می توانید محتوای تولیدی را در همه شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. اگر تمرکز شما در اینستاگرام بر روی تصاویر محصولات است; می توانید برای قرار گرفتن در معرض دید، پست ها را در وب سایت خود نیز کنید. به علاوه، می توانید برای محبوبیت در شبکه های اجتماعی از پیش برنامه ریزی کنید.

 

6. برای شروع در اینستاگرام دنبال کنندگان خود را تشویق کنید.

مشارکت در صفحه خود را به وفاداری به نام تجاری تبدیل کنید. می توانید این کار را با تشویق دنبال کنندگان فعال و یا سفیران نام تجاری خود انجام دهید.

پیش نمایشی از محصولات جدید و رویداد های آینده را در صفحه خود قرار دهید.

درباره‌ی instagold

از نوجوانی به نوشتن علاقه داشتم و دفترهایی برای نوشتن خاطرات و داستان های خیالی خودم دارم، از طرفی به دیجیتال مارکتینگ هم علاقه دارم و همیشه در این زمینه مطالعه می کنم و چیزهایی که یاد می گیرم را با همه به اشتراک می دارم تا در کسب و کارشان از آن ها استفاده کنند. بعد از فارغ التحصیلی ام در رشته مهندسی هوافضا به صورت خیلی اتفاقی با اینستاگرام آشنا شدم و تصمیم گرفتم در این زمینه فعالیت کنم و در راه علاقه ام قدم بردارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *