هک شدن حساب اینستاگرام

هک شدن حساب اینستاگرام

 

هک اینستاگرام تان مطمئناً می تواند وضعیت ترسناکی باشد ، مخصوصاً اگر درآمد شما به فروش و ایجاد سود منجر شود. بنابراین برای محافظت از هک شدن حساب اینستاگرام خود چه کاری می توانید انجام دهید؟ خوب ، بهترین دفاع یک حمله قوی است! ما در حال به اشتراک گذاشتن 4 روش برای ایمن نگه داشتن حساب شما هستیم – همچنین اینکه در صورت هک شدن حساب اینستاگرام چه کاری باید انجام دهید.


هک شدن حساب اینستاگرام


چگونه از حساب اینستاگرام خود در برابر هکرها محافظت کنیم

یک گذرواژه قوی انتخاب کنید
احراز هویت دو عاملی را روشن کنید
اطمینان حاصل کنید که حساب ایمیل شما ایمن است
دسترسی به برنامه های مشکوک شخص ثالث را لغو کنید

 

مرحله شماره 1: رمزعبور قوی را انتخاب کنید

هرچه کاربران بیشتری حساب های اینستاگرام ایجاد می کنند ، تلاش های بیشتری برای هک و فیشینگ صورت می گیرد.

و مقصر شماره یک؟ یک رمز عبور ضعیف

به گفته ویکتور گرورز ، محقق امنیت در بنیاد GDI ، برای محافظت بیشتر باید از رمز عبور خودکار و مدیر رمز عبور استفاده کنید.

Geverrs توضیح می دهد: “شما هیچ تلاشی برای یادآوری آن لازم ندارید.” “مدیران رمز عبور وجود دارند که به شما امکان می دهند به رمزهای عبور خود از طریق رایانه دسکتاپ ، تلفن همراه و حتی در صورت عدم اتصال به اینترنت دسترسی پیدا کنید.”

همچنین استفاده از رمز عبور منحصر به فرد برای هر یک از حساب های شما ایده خوبی است ، زیرا دسترسی به تمام اطلاعات شما را برای هکرها دشوار می کند.

پس از ورود به یک گذرواژه احتمالی ، آن را در «گذرواژه من چگونه امن است» برای بررسی نهایی وصل کنید – این به شما نشان می دهد که آیا گذرواژه شما آنقدر قوی است که در برابر هک کردن مقاومت کند.

نکته: همیشه قانونی بودن ایمیل هایی را که دریافت می کنید (نام فرستنده ، آدرس ایمیل ، URL که به آن لینک می کنند) بررسی کنید و هرگز رمز عبور خود را به شخصی که نمی شناسید یا به او اعتماد ندارید برای محافظت در برابر حملات احتمالی فیشینگ ندهید.

 

مرحله شماره 2: احراز هویت دو عاملی را روشن کنید

احراز هویت دو عاملی ، لایه دیگری از دفاع در برابر هکرها را اضافه می کند.

چگونه کار می کند؟ این یک فرآیند چند مرحله ای است که از کاربران می خواهد هویت خود را از طریق کد امنیتی تأیید کنند. به این ترتیب ، اگر از طریق دستگاه ناشناخته وارد اینستاگرام شوید ، از شما خواسته می شود کد را وارد کنید و تأیید کنید که شما هستید.

برای روشن کردن احراز هویت دو عاملی در Instagram ، به تنظیمات خود بروید و روی “احراز هویت دو عاملی” ضربه بزنید.

روی «شروع به کار» ضربه بزنید ، دو گزینه برای انتخاب خواهید داشت: «برنامه احراز هویت (توصیه می شود)» و «پیام نوشتاری».

بیشتر بخوانید: تبلیغات با IGTV اینستاگرام

 

گزینه شماره 1: برنامه احراز هویت

گزینه “برنامه احراز هویت (توصیه می شود)” یک برنامه احراز هویت شخص ثالث است.

اگر قبلاً یک برنامه احراز هویت نصب کرده باشید ، اینستاگرام به طور خودکار برنامه را پیدا می کند و کدی برای آن ارسال می کند. باید کد را بازیابی کنید ، آن را در اینستاگرام وارد کنید و احراز هویت دو عاملی روشن می شود.

اگر برنامه احراز هویت ندارید ، اینستاگرام یکی را توصیه می کند که می توانید قبل از تکمیل مراحل بارگیری کنید.

 

گزینه شماره 2: پیام متنی

اگر شماره تلفن تأیید شده حساب شما نیست ، از شما خواسته می شود شماره ای وارد کنید. هنگامی که شماره تلفن خود را وارد کردید ، روی دکمه “بعدی” ضربه بزنید.

اکنون وقتی از طریق دستگاه ناشناخته وارد حساب اینستاگرام خود می شوید ، از شما خواسته می شود کد امنیتی را که با پیامک دریافت می کنید وارد کنید.

نکته: مراقب DM های مشکوک اینستاگرام باشید و هرگز مشخصات شخصی خود را به اشتراک نگذارید. اینستاگرام اخیراً هشداری را از طریق حساب creators در مورد افزایش تلاش های فیشینگ اینستاگرام به اشتراک گذاشته است.

 

مرحله شماره 3: مطمئن شوید که حساب ایمیل شما ایمن است

فقط حساب اینستاگرام تان به حساب ایمیل شما پیوند است. اگر کسی به یکی دسترسی داشته باشد ، به همه دسترسی دارد. چیزهای ترسناک

در یک نظرسنجی اخیر ، 22٪ از کاربران اینترنت می گویند حساب های آنلاین آنها حداقل یک بار هک شده‌اند ، در حالی که 14٪ گزارش کردند که بیش از یک بار هک شده‌اند.

بنابراین با توجه به این موضوع ، بهتر است ایمیل خود را با احراز هویت دو عاملی یا رمزگذاری ایمیل ایمن کنید. این عوامل بازدارنده آسان می تواند کمک زیادی به محافظت از حساب اینستاگرام شما از دست هکرها کند.

 

مرحله شماره 4: دسترسی به برنامه های شخص ثالث مشکوک را لغو کنید

معمولاً استفاده از اینستاگرام به عنوان یک حساب مجاز برای ورود به برنامه های شخص ثالث مانند خدمات همسریابی ، بازی ها و ابزارهای ویرایش عکس ، معمول است.

اما آیا می دانید حتی اگر در هفته ها ، ماه ها یا حتی سالها از برنامه های شخص ثالث استفاده نکرده باشید ، ممکن است آنها به مشخصات رسانه اجتماعی و اطلاعات حساب شما دسترسی داشته باشند؟

و اگر پایگاه داده آنها هدف قرار گیرد ، جزئیات شما قابل جلب است. به همین دلیل اینستاگرام پیشنهاد می کند “قبل از اجازه دادن به یک برنامه شخص ثالث فکر کنید.”

برای مدیریت برنامه های شخص ثالث ، نمایه اینستاگرام خود را در رایانه دسکتاپ خود باز کنید ، روی دکمه تنظیمات کلیک کنید و سپس روی “برنامه ها و وب سایت” کلیک کنید

در اینجا لیستی از برنامه هایی را پیدا می کنید که اجازه دسترسی به آنها را دارید. در صورت مشاهده برنامه های مشکوک ، به راحتی می توانید بر روی دکمه “لغو دسترسی” یا “مشاهده و ویرایش” کلیک کنید.

 

چگونه می توان یک حساب هک شده اینستاگرام را بازیابی کرد

اگر مشکوک هستید که حساب اینستاگرام شما هک یا در خطر است ، مهم است که در اسرع وقت اقدام کنید. برای دسترسی مجدد به حساب خود مراحل زیر را دنبال کنید:

حساب ایمیل خود را برای پیامی از اینستاگرام بررسی کنید
از اینستاگرام پیوند ورود به سیستم را درخواست کنید
کد امنیتی یا پشتیبانی را از اینستاگرام درخواست کنید

 

مرحله شماره 1: حساب ایمیل خود را برای پیامی از اینستاگرام بررسی کنید

اگر ایمیلی از اینستاگرام دریافت کرده‌اید – aka، security@mail.instagram.com – به شما اطلاع می دهد که آدرس ایمیل شما تغییر کرد ، با استفاده از گزینه “بازگشت این تغییر” در آن پیام ، می توانید این کار را واگرد کنید.

 

مرحله شماره 2: پیوند ورود به سیستم را از اینستاگرام درخواست کنید

اگر اطلاعات اضافی نیز تغییر کرد (مانند پسورد خود) ، باید پیوند ورود به سیستم را از اینستاگرام درخواست کنید. در اینجا روش انجام این کار است:

در صفحه ورود به سیستم ، روی “رمز فراموشی” (برای iOS) یا “برای ورود به سیستم کمک کنید” (برای Android) ضربه بزنید.

شما را به “مشکلی در ورود به سیستم؟” صفحه (iOS) یا “راهنمای ورود” (Android).

سپس روی “Send Login Link” (iOS) یا “Next” (Android) ضربه بزنید و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.

یک آدرس ایمیل ایمن وارد کنید که فقط شما می توانید به آن دسترسی پیدا کنید. پس از ارسال درخواست خود ، در جستجوی یک ایمیل از اینستاگرام با مراحل بعدی باشید.

 

مرحله شماره 3: درخواست کد امنیتی یا پشتیبانی از اینستاگرام کنید

اگر با دنبال کردن مراحل بالا قادر به بازیابی حساب اینستاگرام خود نیستید ، می توانید یک هک حساب اینستاگرام را گزارش دهید.

روی صفحه “به ما کمک کنید تا حساب خود را بازیابی کنیم” ضربه بزنید. این بار به جای درخواست کد امنیتی ، “نمی توانم به این ایمیل یا شماره تلفن دسترسی پیدا کنم” را انتخاب کنید.

در صفحه بعد ، فرم مربوط به جزئیات حساب خود را پر کنید ، “حساب من هک شد” را انتخاب کنید و “درخواست پشتیبانی” را کلیک کنید.

هنگامی که درخواست خود را ارسال کردید ، باید یک ایمیل پاسخ خودکار از تیم امنیتی در اینستاگرام دریافت کنید که از شما برای تأیید هویت خود کمک می کند. از شما یکی یا هر دو مورد زیر خواسته می شود:

عکسی از خود در دست داشتن کاغذی با کد دست نوشته اینستاگرام برای شما فراهم کرده است.
آدرس ایمیل یا شماره تلفنی که با آن وارد سیستم شده‌اید و نوع دستگاهی که هنگام ثبت نام استفاده کرده‌اید (به عنوان مثال: iPhone ، Android ، iPad ، سایر موارد).
برای مارک ها و سازندگان در اینستاگرام ، ایمن نگه داشتن حساب کاربری شما مهم بوده و گرچه هیچ 100٪ راه تضمینی برای جلوگیری از هک شدن حساب شما وجود ندارد ، اما با دنبال کردن این مراحل ساده می توانید این کار را برای هکرها بسیار دشوارتر کنید.

درباره‌ی instagold

از نوجوانی به نوشتن علاقه داشتم و دفترهایی برای نوشتن خاطرات و داستان های خیالی خودم دارم، از طرفی به دیجیتال مارکتینگ هم علاقه دارم و همیشه در این زمینه مطالعه می کنم و چیزهایی که یاد می گیرم را با همه به اشتراک می دارم تا در کسب و کارشان از آن ها استفاده کنند. بعد از فارغ التحصیلی ام در رشته مهندسی هوافضا به صورت خیلی اتفاقی با اینستاگرام آشنا شدم و تصمیم گرفتم در این زمینه فعالیت کنم و در راه علاقه ام قدم بردارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *