کپشن خاص اینستاگرام

کپشن خاص اینستاگرام

 

 

کپشن خاص اینستاگرام

در مقالات قبلی سایت اینستاگلد در مورد کپشن و اهمیت آن در پیج اینستاگرام اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. در این مطلب قصد داریم شما را با روش نوشتن کپشن خاص اینستاگرام آشنا کنیم تا بتوانید به راحتی پیجی موفق در اینستاگرام داشته باشید.


کپشن خاص اینستاگرام


ویژگی‌های کپشن خاص در اینستاگرام:

برای نوشتن کپشن، باید نکات زیر را در نظر گرفته و به‌خوبی آن‌ها را اجرا نمایید.

 

کپشن خاص اینستاگرام برای مخاطبان خاص:

در ابتدای مسیر برای نوشتن یک کپشن، باید مخاطب خود را به‌درستی انتخاب کنید. اینستاگرام در حدود هشت‌صد میلیون نفر کاربر دارد که از بین این نفرات، مخاطبان شما باید ازنظر سن، جنس، شغل، موقعیت جغرافیایی، علاقه و … شناخته شوند.

 

پیام خاص با کپشن خاص اینستاگرام:

پس از شناخت مخاطبان صفحه اینستاگرام، باید بدانید چه پیامی برای جذاب‌تر شدن و موردتوجه واقع‌شدن پست‌های شما موردنیاز است.

باید در نظر داشته باشید که چه‌حرفهایی می‌خواهید به مخاطبین خود بزنید. چگونه می‌خواهید صفحه خود را برای آن‌ها جذاب‌تر کنید. به یاد داشته باشید که اکثر کاربران اینستاگرام، از پیام‌های رسمی و خشک خوششان نمی‌آید.

مثلاً بیسکوئیت Oreo که در آمریکا از پرفروش‌ترین بیسکوئیت‌ها است، تیم بازاریابی بسیار قدرتمندی دارد و برای جلب نظر مخاطبان خود، کپشن بسیاری دارند. متن کپشن برای تصویر زیر این است: “قدمی هرچند کوچک برای میان وعده‌هایتان” این شعار اشاره به اولین فضانورد کره ماه دارد.

 

بیشتر بخوانید: کپشن جذاب در اینستاگرام

 

حجم کپشن خاص اینستاگرام:

حجم کپشن نباید بیش‌ازحد بالا یا خیلی کوتاه باشد. درواقع شما باید حجم نوشته خود را طوری در نظر بگیرید که مخاطبان ضمن خواندن آن، به‌منظور شما پی ببرند و درعین‌حال خسته نشوند. معمولاً مخاطبان اینستاگرام به‌صورت گذرا مطالب را می‌خوانند و از آن رد می‌شوند. پس کپشن شما باید کاملاً مختصر و مفید باشد.

مثلاً شرکت تسلا موتورز که یک شرکت آمریکایی است، کپشنی با این محتوا نوشته است: “بیایید کمپ بزنیم…”

البته چنانچه پست اینستاگرامی شما با جمله کوتاه مفهومی نداشته باشد، باید متن طولانی‌تری در نظر بگیرید؛ مانند کپشن زیر که اگر متن کوتاه‌تری داشت، تصویر کاملاً بی‌معنی جلوه می‌نمود.

بنابراین پیشنهاد ما این است که مختصر و مفید و همچنین متناسب با تصویرتان، آن خود را بنویسید.

 

مهم‌ترین کلمات:

می‌دانید که در متن‌های طولانی، پس از کلیک بر روی کلمه more، کاربر می‌تواند ادامه متن شما را بخواند؛ بنابراین، باید مهم‌ترین کلمات را در ابتدای متن بیاورید تا کاربر را تطمیع به ترغیب به ادامه نمایید. اگر این‌طور نباشد، متن شما را نمی خواند.

 

هشتگ‌ها عاملی مهم برای کپشن خاص اینستاگرام:

هشتگها در کپشن، باعث می‌شوند که پست‌های شما تا 13 درصد بیشتر دیده شوند. این عامل بسیار تأثیرگذار است و می‌تواند باعث در دسترس بودن پست‌های شما شود.

البته سه نکته را در آن، در مورداستفاده هشتگ فراموش نکنید.

اول اینکه هشتگ باید مرتبط با موضوع یا نزدیک به موضوع کپشن انتخاب شود.

دوم اینکه چندین هشتگ به‌طور متوالی در متن به کار نبرید چون خواننده را گیج می‌کند.

سوم اینکه سعی کنید به دنبال هشتگهای معروف مرتبط با موضوع خود باشید تا بیشتر دیده شوید.

 

نتیجه:

موفقیت در بازدید پست‌های اینستاگرامی، به کپشن‌هایی که در پای پست‌های خود می‌نویسید بستگی دارد. پس کپشنها را با دقت انتخاب نمایید تا مفهوم پست‌ها برای مخاطبین روشن باشد.

درباره‌ی instagold

از نوجوانی به نوشتن علاقه داشتم و دفترهایی برای نوشتن خاطرات و داستان های خیالی خودم دارم، از طرفی به دیجیتال مارکتینگ هم علاقه دارم و همیشه در این زمینه مطالعه می کنم و چیزهایی که یاد می گیرم را با همه به اشتراک می دارم تا در کسب و کارشان از آن ها استفاده کنند. بعد از فارغ التحصیلی ام در رشته مهندسی هوافضا به صورت خیلی اتفاقی با اینستاگرام آشنا شدم و تصمیم گرفتم در این زمینه فعالیت کنم و در راه علاقه ام قدم بردارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *